söndag 30 september 2012

Bakad potatis och kycklingfilé

Idag så lagade jag så god mat! Bakad potatis och kyckling.

Gjorde så här:
Delade potatisarna i halvor och skar ett rutmönster ca ½-1 cm djupt. Penslade dem med en blandning av olivolja och vitlök. La dem sen i en sockerkaksform (så att de inte ska ramla i ugnen) och så strödde jag på en massa flingsalt och svartpepprade dem lite. In i ugnen på 175 grader, varmluft.

Till kycklingen använde jag resterna från olivoljan/vitlöken samt att jag finhackade 4 basilika blad och la i en extra vitlöksklyfta. Penslade först ugnsformen och la sen på kycklingen och penslade/hällde på resten. In i ungen när det är 30 minuter kvar på potatisen.

Mums! Potatisen är alltså så god att jag skulle lätt kunna sitta och äta av det övre lagret på alla potatisar!
Nu är jag tyvärr inte en "kock" som kommer på allt själv. Inspirationen har jag fått av Bambi, närmare bestämt detta recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar