onsdag 26 september 2012

Onsdag

Vab idag med, men i morgon blir det med all sannolik het förskola för barnen. Jag tycker det är skitsvårt att göra bedömningen om när barn är friska igen för att gå iväg. Okej om barnen har feber eller magsjuka - då finns det rekommendationer. Men hosta? Att barnet inte ska hosta/snora hur mycket som helst förstår jag ju, men oftast så tycker jag att hostan kommer på natten och hur ska jag kunna veta dagen innan hur mycket barnet kommer hosta natten som kommer?

Natten till igår så hostade Elmer massor på natten och en del på förmiddagen och ännu mer när han sov middag. Natten till idag så hostade han till några gånger men inte mycket. Desto mer snorade han och vägrade somna om utan välling (med välling i magen sov han däremot till halv 8, tänkt om jag vetat för 10 år sedan att jag skulle tycka det var sovmorgon....). Kanske vällingen sköljde bort slem och snor från halsen och det då blev lättare att somna om? Ingen aning men sen sov han iallafall. 

Nu har barnen glass och filmtajm i soffan :-) Själv ska jag hänga tvätt och tända en brasa i kaminen så tvätten torkar. 

Under dessa vab-dagar så finns det lite saker jag märkt som jag saknar från föräldraledigheten. Att kunna fixa tvätt och städ under dagtid. Att kunna åka iväg och handla lite när som helst, okej just det kanske inte går hur som helst med sjuka barn men igår behövde jag komma iväg på ett kort möte och mamma kunde då vara barnvakt. Då passade jag också på att åka iväg och köpa lite vinterkläder till barnen, termobyxor till Elisia var det som behövdes. Följer hon med när det handlas så blir det garanterat rosa, jag tycker det räcker med att hennes jacka är rosa. Så de rosa termobyxorna råkade visst vara "slut"...
Kläder från Lindex och garn från Skapamer.
Lite garn kom i ett paket med posten också. En virknål och en sån dära mätgrej var med i paketet också.

1 kommentar:

  1. Jag vill också köpa garn. Vinterkläder måste vi köpa till båda barnen.

    SvaraRadera