fredag 14 september 2012

Fina Sverige

Något som slog mej i somras när jag och Elisia åkte till High Chaparrall och som slog mej igen när jag åkte till jobbet igår är hur fint detta underbara land är!

Jag kommer ihåg när vi åkte bredvid Vättern vid Jönköping och hur det lite längre norrut gick att se över til Visingsö. Bästa sommarsemestern skulle helt klart vara att åka runt och se mer av Sverige, en vecka på Öland eller Gotland, eller varför inte en vecka på varje ställe? 

Åka till Kolmården och vara där en hel helg! Att inte behöva stressa när man är där utan att lugnt kunna gå runt, gå tillbaka dagen efter och se något igen som var riktigt häftigt. Skara Sommarland, eller nåt annat vattenland, vore också kul. 

Åka till Visingsö och se lite sevärdheter, det är jag inte känd för att göra direkt...

Åka till Liseberg eller Gröna Lund! En helg i Göteborg.

Åka till Legoland, ja jag vet att det ligger i Danmark men förhoppningsvis så ser vi nåt på väg dit. 

Nu finns det självklart mycket mer att se av Sverige, hela norrland är så gott som outforskat för mej. 

Något som jag mer tycker är fint i underbara Sverige nu på hösten, och andra årstider också men just under hösten så lägger jag mer märke till det, är dimman. Vackert. 

En morgon med dimma, på väg till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar