lördag 22 september 2012

Trädgårdsrapport

Då tänkte jag bjuda er på en trädgårdsrapport så här mitt i natten. Eller egentligen borde väl inlägget heta avslutande av trädgården. För så har det blivit nu. 

Igår morse blev jag rädd om mina paprikor och bar in dem i en rasande fart. Några hann jag få in på morgonen men då den vanliga morgonstressen med att få i barn mat och på kläder så hann jag inte med alla. Resten fick flytta in på eftermiddagen. Så nu har jag hela tv-rummet fullt, igen. Några krukor fick inte plats så det står paprikor även i gästrummet och i Elmers rum. 

Nu ska bara det som växer mogna och sen ska jag bestämma vilka som får äran att övervintra. En del har riktigt klena stammar så jag gissar på att de kommer hamna i komposten senare. 

Då det var kallt ute igår morse så passade jag på att rycka upp alla morötter när jag kom hem från jobbet. Morötter ska jag så mer av nästa år. Mycket mer!! 

Morötter, rädisor och sallad kommer det nog mest bli. Det var det som gav någon skörd som vi åt av :-)  och jordgubbar såklart men de flyttar ju inte på sej över vintern. Tanken är att nästa år ska det även finnas en pallkrage för smultron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar