måndag 23 april 2012

Då var dagen kommen då Robban än en gång åkte till en annan stad för att jobba. Så nu har vi semester här hemma *hehe*, eller iallafall när det gäller maten. 

Veckans matsedel:
Pannkaka
Fiskpinnar & potatismos
Korv med bröd
Pannkaka.....

'Typ så gissar jag på att veckans mat kommer att se ut. Helt okej för mej. 

Effektivt började vi dagen iallafall. Robban var den som var effektivast och klev upp 04.37, jag hade opponerat mej kraftigt om jag var tvungen att gå upp så tidigt. Halv åtta klev iallafall vi andra upp och klockan 9 satt vi på bussen. Inne i stan var planen att besöka biblioteket, och det gjorde vi men de gjorde någon uppdatering så det gick inte att låna nya böcker, bara lämna tillbaka gamla. Typiskt då vi nu valt att åka in till stan istället för det lokala biblioteket...

Sen en liten tur på stan där jag bla testad den nya vagnen som jag kärat ner mej i och den var verkligen helt perfekt förutom på en punkt - den är för liten!! Eller inte nu men nu var den precis lagom. Växer Elmer en sidådär 7-8cm till kommer det är bli trångt + att maxvikten var 15 kg och redan nu väger han 13... Superskönt var den att köra iaf. Men jag ska testa den igen och då ska jag muta Elisia så att hon kan provsitta den. Testade nämligen City Minin också men Rion var så mycket skönare att köra! och den kostar 1/3-del av vad City Minin kostar så jag lever på hoppet om att det går att trycka ner Elmer i den ett tag iallafall. 

Här hemma är det dammsuget på bottenvåningen (det var ett tag sedan) och jag har sorterat tvätt och börjat tvätta! Tidigare fick jag zick-zacka mej fram när jag skulle in dit och byta blöja. 

Nu sticka på Elisias klänning, tanken är att hon ska ha den på midsommar. Då kanske jag borde trolla ihop en tröja hon kan ha till? Det är ju inte alltid det är varmt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar