lördag 14 april 2012

Superduper ybermorsa deluxe var jag igår. Inte idag. Idag ska jag bara lata mej. 

Igår när jag vaknade så kände jag att jag hade en massa energi, tur det då det var massor att göra här hemma. Det blev lagat 3 storkok med barnmat till Elmer, och hade det inte varit för att förvaringsburkarna tog slut så har jag gjort ännu mera, så skönt att ha det gjort. Det blev även dammsuget och tvättat 2 maskiner (så idag måste jag vika tvätt, och dammsuga igen...). På kvällen hann jag nästan sticka klart ett dockklädesplagg till Elisia, det blir klart idag.

Ute så tömde jag och Elisia pallkragarna. Så nu ska det bara inhandlas skit (gödsel alltså) och mer jord sen ska de fyllas och efter det hoppas jag på varmare väder så att det går att så lite frön :-) Vore också skönt att kunna ställa ut lite plantor på balkongen så det går att se ut genom fönstret på övervångingen...I torsdags så sådde jag även lite mer, olika örter och vitkål med försått och står nu i köksfönstret och väntar på att börja växa så att jag någongång när värmen kommit ordentligt att plantera ut dem.Tidigare i veckan så plantera jag även om en hel drös med plantor som växt ur sina mjölkkartonger.

Så dagen ybermorsa ska alltså vika tvätt, dammsuga, vattna plantor och slå in paket och sen ta med barn på kalas då min lillebror och barnen morbror fyller hal 16! Helt sjukt, för mej är han fortfarande 7, precis som han var när jag flyttade hemifrån :-)

Tyvärr har det inte tagits några bilder på det som gjort då kameran lyser med sin frånvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar