måndag 16 april 2012

Regn och snö, snö och regn = ingen bra start på dagen. Men trots det så har vi haft en bra dag inne, jag och barnen, utan något direkt bråk. Bråk är vanliga här. Eller bråk och bråk, diskussioner som kan uppstå med en trotsig 4-åring kan vi också kalla det. Kanske dagen funkat så bra för att jag fick sova hela natten utan att bli väckt?? Vaknade straxt före 6 av att jag var täppt i näsan, jävla näsa.

Och lite knasig är hon allt den dära 4-åringen. Jag lagar otroligt god mat (jag är helt övertygad om att även den maten jag inte äter och inte ens smakar på är väldigt god), men Elisia den galningen vill ha burkmat! 
Idag åt hon lasagne och åt upp alltihopa. Det händer inte varje dag. Elmer, alias matvarket åt hemlagad pastasås, vegetarisk med kidneybönor. Han åt också upp alltihopa. Det händer varje dag. 

Sen har vi den eviga följetången med dammsugaren. Jag fattar inte hur folk gjorde förr i tiden innan den fanns. Jag skulle aldrig överleva utan den! Dammsuger jag gör nästan varje dag, trots det är det skitigt... Dammsugits har det gjorts, av både mej och barnen, och så har jag gjort något som jag nästan aldrig gör - jag har dammat! Det är något som jag verkligen tycker är tråkigt. Dammsuga är tråkigt ja, men där känner jag ändå att jag gör något, det är ju liksom lite motion. Men att damma, framförallt med 13 kg på armen (Elmer alltså), det är inte kul. 
Och så har vi bakat bröd men det får ni läsa om när det är provsmakat. Och jag har slarvat bort kameran så ni får nöja er med mobilbilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar