måndag 9 april 2012

Tiden går fort när man har det roligt säg det ju och påsken det är en rolig högtid det, kanske därför den snart är slut?

Mat har inmundigats på flera olika ställen och därimellan har vi tagit det lugnt hemma. Med lugnt menas städa och städa, sen vända sej om och börja om...Men då jag gör det varje dag så känns det inte så högtidligt. 

Påskafton tillbringades iallafall först med att leta ägg!! Elisias första ord på morgonen var "nu har ju påskharen varit här, då kan jag leta efter ägget" och så började hon leta. Och när hon hittade det så blev hon en aning fundersam, det var ju inte samma som vi skickat till påskharen? (jag hittade inte det skickade på kvällen när jag lekte hare, så jag fick trolla med ett annat). Men smart som jag är så förklarade jag att påskharen får ju så många ägg så det är lätt att det blandas ihop. Den förklaringen köpte hon tack å lov. Sen åt vi en sen påsklunch hos mina föräldrar och på kvällen var vi tvättäkta pensionärer och la oss tidigt :-)

Påskdagen spenderades på dagen hemma och på kvällen med go vänner, jag älskar folk med barn. Helt plötsligt så går kvällen så mycket lättare. Elisia leker som en tok med alla nya leksaker och med barnen och Elmer hänger med jämna mellanrum på och på de andra mellanrummen hänger han på mej. Sent igår, tidigt idag så idag har jag sovit middag. Underbart!



GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar