lördag 28 april 2012

Dagens hurtiga mamma

Lördag och senare idag kommer det en trädgårdsrapport, just nu tänkte jag bara skryta om hur duktig jag varit denna morgon. Klockan är ju inte ens 9 och jag har redan gjort allt detta:
  • Fått i barn och mej frukost. 
  • Bytt 2 blöjor, har dock inte tagit på någon ny så just nu lever vi farligt med en nakenfis i soffan (han brukar dock kunna hålla sej länge efter bajsblöjor) (bra för er att veta eller hur????)
  • Tömt diskmaskinen, som Robban satte igång med hjälp av tidsinställning så den var lagom klar när vi gick upp.
  • Fyllt diskmaskinen igen, eller den blev inte helt full men jag tryckte iallafall i disken som fanns.
  • Dammsugit bottenvåningen.
  • Satt igång en tvätt.
 Och idag ska jag också göra:
  • Borta tänderna på mej och barnen...
  • Skriva trädgårdsinlägget.
  • Så lite blomfrön och kanske en broccoli till?
  • Sy en present.
  • Sno åt mej lite tid till att sticka, jag måste ha garn i händerna någon gång under dagen för att må riktigt riktigt bra.
  • Tvätta lite till.
En del dagar blir jag bara så himla stolt över mej!
En glad Elmer, troligtvis glad extra glad då han är nakenfis. En ledsen Elisia som tidigare krockade med huvudet in i mitt ben samtidigt som hon ramlade. Återhämtning pågår och med all sannolikhet kommer hon vara helt återställd efter en glass som hon just nu tjatar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar