söndag 22 april 2012

Så idag är det söndag, segsöndag, tröttsöndag. Jag har varit trött idag. Trött då jag har sovit för lite men framförallt trött på att jag inte hittar kamerajäveln!!! Jag har städat som en dåre men trots det lyser kamerahelvetet med sin frånvaro. Just nu är jag arg på kameran och skulle därför kunna lägga till X antal svordomar både framför och bakom ordet kamera, så arg är jag på den!! Det blir ju inte bättre av att kameran i mobilen tar "icke-bra-bilder". Men men, jag lever på hoppet om att en ny inhandlas nästa vecka då Robban åker till staden 08 för att jobba och där finns den jag vill ha i lager, hos netonnet. Både här i stan och i webbshoppen är den slutsåld. Att saker jag vill ha är slutsålda borde inte få hända. Det borde inte få hända någon. 

Någongång på förmiddagen förälskade jag mej i en ny vagn också. Tidigare har jag varit väldigt intresserad av en City Mini från Babyjogger men tyckt att den varit onödigt dyr för en vagn att ha i bilen (fast då hade jag nog använt den mer än som bara bilvagn). Nu hittade jag iallafall en billigare och som var snyggare i färgen från Babytravel, en gissning från min sida är att de inspirerats en hel del av just City Mini. Så imorgon kommer utflykten in till stan utökas med ett besök på Babyproffsen så att jag kan få inspektera den ordentligt. Gillar jag den kommer köp att ske, dock inte imorgon då vi åker buss. Att trolla hem 2 vagnar och 2 barn på bussen samtidigt är mer än vad jag klarar av. När den är köpt kommer UJ:n att få en ny färg och den nuvarande sulkyn hamna någonstans "till salu". 

Bra saker som hänt idag är att jag har sovit middag, närmare 3 timmar blev det. Det var skönt. Riktigt skönt. Sen packade vi, den lilla familjen ihop oss i 2 bilar - 2 bilar!!! Det blev en tur till Bauhaus för att köpa jord, gräsfrön (dom var dyra!!) och en sekatör. Sen till coop för mjölk och rostbröd + mer. Brödhyllan där behövde fyllas på, rejält! 

Det var dagen det. Ikväll, eller om en liten stund så är tanken att jag ska upprepa gårdagen med att trampa 4 km på crosstrainern och styrka på det. Igår somnade jag riktigt skönt och det hoppas jag göra ikväll med.
En gammal bild som inte har något med inlägget att göra men som visar att det Elisia gör det vill också Elmer göra.

Nu ska jag sticka på Elisias klänning och invänta träningsmotivation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar