tisdag 24 april 2012

Kameran är framme!!!

Jag har en glädjande nyhet - en mycket glädjande nyhet. Något saknat har kommit fram. Eller rättare sagt JAG har till slut lyckats leta på rätt ställe, för inte kom den fram själv inte, men nu har jag den - KAMERAN!! 

Jag hade liksom lite på känn hur jag skulle göra. Så först klickade jag mej in på netonnet och beställde en sådan kamera jag vill ha. Jag verkligen beställde, annars hade det inte gått. Sen tog jag mej ytterligare en letrunda i tv-rummet, där jag sist kommer ihåg att jag såg den. Tittade ordentligt i bokhyllorna, rotade runt bland garnerna. Jag letade under soffan och under soffkuddarna. Jag letade i hyllan under tvn bland leksakerna och jag råkade höja blicken lite ovanför leksakerna och där, mitt bland alla tv-sladdar, hade kamerajäkeln fastnat och gömt sej. Men nu är den framme och har använts flitigt sen den kom fram!

Och kameran jag beställde? Då jag faktiskt inte har råd att lägga 5000:- på en kamera just nu så ringde jag genast och avbeställde den. Detta kan nog låta lite konstigt i en del öron, eller mycket konstigt rättare sagt, MEN (tänk Tony Irving här) MEN hade jag inte beställt en ny kamera så hade jag ju garanterat inte hittat den! Och det var liksom tvunget att beställas på riktigt annars hade jag ju heller inte hittat den! Men nu är den framme och nu ska den attans få arbeta tills den säger upp sej och tills dess ska jag ha sparat lite slantar så jag kan införskaffa en lite häftigare variant av kamera. 
Sista bilden innan kameran försvann var på en superglad Elmer.
Elisia orkade inte gå och hämta mjölk till sina bebisar så hon ammade dem istället. Jag gillar hur hon tänker!
Barnens nya superduperroliga lekställe - garderoben i gästrummet!

Nu ska jag njuta av tystnade en stund och svära över alla nappar som gömmer sej för mej (läs: Elmer är inte så noga med var han lägger dem och utgår från att hans underbara snälla mamma ska leta på dem).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar