tisdag 10 april 2012

Yemenväst

Idag är det tisdag och som många andra tisdagar är jag en av deltagarna i Husmorsskolans Nya Syförening. Idag har jag tänkt att visa upp en yemenväst jag gjort. Den allra första gjord av mej men definitivt inte den sista.
Då jag är lite "allergisk" mot att sy ihop saker och ting så valde jag att sticka den på rundsticka och det kan jag verkligen rekommendera, hur smidigt som helst. Stl 3 mm, 40 cm var det på stickan och det mörkare garnet är Nova från järbo och det ljusare vet jag inte...

Denna yemenväst fick åka med insamlingen till Nepal. På något sätt känns det riktigt bra i hjärtat att den kommer att få värma en pytteliten bebis. Jag skickade även med matchande mössa och raggsockor jag visade förra veckan.

3 kommentarer:

  1. Fint! Vad duktig du är som stickar till insamlingen.

    SvaraRadera
  2. fina färger och fin väst =)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina färger! Jättefin väst.

    SvaraRadera