lördag 28 april 2012

Trädgårdsrapport

På lördagar är det ju dags för en liten trädgårdsrapport, fler trädgårdsrapporter kan du läsa om hos Husmorsskolan. Här kommer min:

Det växer som bara den och tv-tummets fönster + ytterligare några fönster har förvandlats till en djungel. Med hjälp av det fina vädret så är förändringar dock på gång :-) Igår fick ett hel drös med plantor flytta ut till växthushyllan jag har på balkongen (väldigt praktiskt då det bara är att dra in den på kvällen). Flyttade ut lite olika plantor men försökte tänka till lite så att jag tog ut plantor som sen ska planteras tillsammans i stora krukor. Känns ju smartast att klimatisera dem till utevädret samtidigt. Någon bild på detta får ni tyvärr inte då jag just nu sitter ute och skriver (och håller koll på huliganerna som är precis överallt).

Ute har det också hänt en del, bl a så har jag nu fyllt alla pallkragar med jord och bredvid dem så växer rabarbern så det knakar. Det trots att minihuliganen både har suttit på dem, krypit genom dem och smakat på bladen.

Och så har vi sått lite blommor, tagetes och "blommor för fjärilar".
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar