tisdag 3 april 2012

Idag är det tisdag och det innebär symöte med Husmorsskolans Nya Syförening, alltid lika kul! 

Till dagens möte har jag stickat färdigt en hjälmmössa, och idag blev det en i bebisstorlek till skillnad från förra gången... Till mössan har jag också stickat ett par matchande raggsockor och jag stickar för fullt på en matchande yemenväst och jag hoppas verkligen har hinner färdigt med den innan jag måste lämna kläderna så de får åka med insamlingen till Nepal. Jag hoppas på att barnen sover mycket de kommande dagarna, iallafall den lilla ;-)

Mössan kommer, någongång innan den skickas iväg, även att få band. Mönster till mössan hittade jag hos Järbo, här är en direktlänk. Jag stickade storleken 3 månader... Det mörklila garnet är Järbos Novagarn och det ljuslila vet jag faktiskt inte, köpte det på panduro för några år sedan. 

Hur jag stickat raggsockorna kan du läsa om i tidigare inlägg.

Och så ska du ju självklart läsa om vad de andra i HNS har gjort! Klicka här!

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev. Mina ärmar är färdigsydda. Ska börja sy fast dom imorrn.

    SvaraRadera