fredag 20 april 2012

Idag var det barnbidragsutdelning och sådana dagar gillar jag :-) Storhandling var det också dags för det hyllorna i både kyl och skafferi började bli tomma. Nu är det välfyllt och för första gången på länge så kändes det helt okej att betala. Jag tycker verkligen att mat är skitdyrt! Men med hjälp av en massa pant och en hög rabattkuponger så tycker jag att jag betalade ett lagom pris. 

Copp Forum i Marieberg var det som sponsrades med pengar idag. Då vi ändå var där så passade vi på att gå till Lindex för att inhandla byxor till Elmer, av någon anledning är det alltid byxbrist hos honom? Jag tycker jag tvättar hela tiden men ändå så är byxlådan tom. Nu blev det iallafall 2 par byxor och 1 tröja.
Något jag gillar med Lindex är att de har en unisex-kollektion. Trogna läsare men gott minne vet att jag har väldigt svårt för pojk- och flickkläder till småbarn. Färgglada barnkläder för alla gillar jag bättre. De blå byxorna är från unisex-kollektionen, men jag kan inte förstå varför Mumin-kläderna inte låg bland unisex-kläderna?? De passar väl lika bra på alla barn? Varför, varför, varför ska barnen delas in i pojkar och flickor vid så tidig ålder?? Kan de inte bara få vara barn?
Elisia fick äntligen åka 4-hjulingen utan för Systemet, som hon har tjatat! Självklart har jag inte haft rätt peng tidigare, men nu så! Betyget blev sådär, lite läskigt och hon ville inte åka igen. Men min gissning är att hon kommer vilja åka när vi är där nästa gång igen.

1 kommentar: