onsdag 16 maj 2012

Den här dagen hade gärna fått startat både senare och bättre. Kl 6 tycke Elmer det var dags att vakna. Lite tidigt för mej men för att göra det bästa av situationen så tänkte jag att vi gör välling och sen myser i sängen så länge som möjligt. Det var Elmer med på. Han hade dock lite problem med att vänta på att vällingen skulle bli varm så han fick den kall istället (det har han fått ibland på kvällarna förut).

Att få kall välling på morgonen då han har halsen full med slem (inte helt snorfri än, jag gissar på att det tar några år...) var nog inte det bästa. Vällingen kom igen igen i form av en raketspya i hela sängen. Men han har varit pigg och glad hela tiden, även direkt efter spyan, så jag tror inte det är tal om nån magsjuka, HOPPAS DET!!! Lakan har iallafall blivit tvättade och napparna kokade, fast en napp hittade jag inte.

Napparna ja, jag tyckte det var lite konstigt att jag inte hittade den sista då jag hade för mej att jag sett den precis innan, men men, den kommer väl fram, tänkte jag. Och det gjorde den. När tvätten var klar...
Nu ska jag ta tag i disken och dra en sväng med dammsugaren sen ska jag bara ta det lugnt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar