torsdag 3 maj 2012

Inte friska, sjuka alltså

Här i hemmet är ingen helt frisk, Robban är väl kanske frisk jag vet inte, men han är inte hemma så han räknas inte. 

Elisia: Hostig och snorig, sov förvisso hela natten inatt men hosade rejält så fort hon vaknade. Gissningsvis (läs: förhoppningsvis) på bättringsvägen.

Elmer: Samma status som Elisia. Vaknade dock redan vid 12 inatt och ville ha sovsällskap. Då Robban inte är hemma så fick han sova hos mej så det blev en mysnatt. Eller snornatt då jag hela tiden hörde hur han log och snorade. Men sov ändå. 

MamaStina: Snorig, huvudvärk och feber. Inte kul alls. Igår när jag gick jag la mej höll jag på att frysa ihjäl. Inatt när jag var uppe på toa så trodde jag att jag skulle tappa huvudet. Ont i halsen har jag också. 

Men nu ska sjuka familjen packa ihop sej för lite mathandling ty man blir inte frisk av att inte äta, man blir faktiskt sjuk av att inte äta!!!! Och när det är så här fint väder är jag helt övertygad om att frisk luft och hjälper barn att bli friska så när vi kommit hem har förhoppningsvis solen nått baksidan och då "åker ungarna och mamma ut". Koka nappar bör jag nog göra också.

 Huliganerna rejsade i trädgården under gårdagens eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar