söndag 13 maj 2012

Det här med träning...

...går inte bra för mej. Alls. året började bra med träningskort som jag faktiskt använde!! Men så pang bom så ramlade jag ner för trappen, Robban jobbade borta några veckor och jag blev sjuk. Så då blev det ingen träning.

Sen när jag tänkt träna igen så blev det lite renoveringstider så då blev barnvakten (Robban alltså) upptagen på annat håll. Ingen träning alltså. Och sen? Ja, jag kom av mej helt. Motivationen försvann, det kändes lite som att om jag skulle åka och träna så fick jag böna om och be om tid till det. Nu är det inte så men det känns lite som så! Av någon anledning så utgås det alltid från att barnen alltid ska följa med mej, och jag kan inte förstå varför?

Men jag kom iallafall igång med att träna på crosstrainern, kombinerat blir lite styrka (betoning på lite). Gissningsvis fick jag träna i 2 veckor, sen då? Sjukstuga.

Idag kände jag mej iallafall såpass pigg att jag tjatade till mej en promenad. Det ska tydligen vara populärt, iallafall om man som jag surfar runt på mammabloggar. Powerwalk, kallas det, fortkortat PW. Träningskläder och hela faderullan används. Riktigt på den nivån var inte min promenad. Jag försökte visserligen knalla på lite extra och jag tog mej till närmsta förorten och tillbaka, iklädd jeans. Det går alltså att träna utan yberlyxiga träningskläder!

När jag kom hem från promenaden var familjen borta så då passade jag på att städa. Att plocka undan leksaker, dammsuga och moppa är en evighetsprojekt och ibland ett omöjligt projekt med Elmer. Leksaker plockas fram igen, han ska ha dammsugaren, han ska ha moppen och hasa runt på rumpan på det blöta golvet. Så jag såg min chans! Snabb var jag också så jag hann bli klar med bottenvåningen innan de kom hem! Övervåningen tog jag med Elisia så nu är det bara badrummet kvar som ska städas men det får bli en annan dag...

Sen efter det så har jag och Elisia studsat på studsmattan så idag har jag iallafall tränat! Känns i benen gör det! Så idag har jag iallafall tränat!! En halvtimme om dagen ska vara bra för hälsan, läste det i en morgontidning för ett tag sedan (tydligen så rör vi på oss för lite!!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar