måndag 21 maj 2012

Mindre sovande och halvgröna fingrar

Sover det ena barnet som en prins/prinsessa hela natten så krånglar självklart det andra lilla livet...De senaste nätterna har det varit Elmer som krånglat, han har snorat och hostat. Men så inatt så slog han till med att sova hela natten! Vaknade visserligen strax före 6 men med tanke på att han då sovit hela natten själv i sin säng så kändes det överkomligt. Att han gick med på att slappa i sängen med välling gjorde det hela ännu bättre. 

Men så har vi ett litet liv till, en Elisia. Hon har krånglat typ hela natten!! Hostat och vaknat :-( och lagom när hon somnade hon så vaknade de där helvetes jävla fåglarna, säkert inte samma som rev sönder hela kompostpåsen för ett tag sedan, men lika irriterande, om inte värre. Dessa satar kvittrade någe fruktansvärt!! Jag tycker verkligen inte om fåglar. Inte någonstans!! möjligtvis i en ljudisolerad bur. 

För att hålla mej vaken så var jag iallafall hurtig och började vattna blommorna. Kunde konstatera att orkideen verkar må prima bra för det kommer bara mer och mer blommor!! Och jag klappar mej själv stolt på axeln och passar på att beundra mina gröna fingrar.
Sen gav jag mej på att damma garderobsblommorna och det var kanske lite för mycket...den ena grenen gick av...
  
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar