måndag 7 maj 2012

Tidig morgon

04:23 startdes min morgon - då vaknade Elisia. 05:36 fortsatte morgonen - då vaknade Elmer. Att somna om existerade inte för någon av dem. Strax före 6 gick vi upp. Piggare har jag varit.

Men inget ont som inte har något gott med sej! För min tanke är nu att barnen ska vara riktigt trötta när det är dags för Elmer att sova middag, så trötta att det går att placera Elisia nerbäddad i soffan framför en film (och förhoppningsvis sova - det behöver hon) och lägga Elmer bredvid mej i sängen och vi båda somnar. Så att vi alla blir utvilade. Elisia är apatrött redan nu så det bådar gott.

Och så har jag ju redan hunnit med att byta lakan, sätta igång första tvätten med lakan (snart dags att hänga den också) och åkt iväg och handlat mat. Min tanke var att göra det så snabbt som möjligt så att barnen inte skulle somna i bilen. Det gjorde de ändå, men fick finna sej i att bli väckta. Nu ska vi gunga i lekparken och hänga tvätt. Sen äta och sova!! Hoppas jag. 
Lycka är att få hänga i syrrans rum, jag önskar dock att det ska ske lite senare på dagen än 6 på morgonen....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar