onsdag 23 maj 2012

En massa text

Dåligt med uppdateringar idag, försökte förvisso göra ett inlägg från mobilen för några timmar sedan med det håller fortfarande på att publiceras så det har nog försvunnit någonstans i den teknologiska världen som inte går att se med det mänskliga ögat. 

Dagen började iallafall skitdåligt. Elmer vaknade halv 6, fick välling, somnade inte om. Istället så sket han ner hela blöjan så det var bara att kliva upp (sen sov han 3 timmar på dagen så där ska jag väl egentligen inte klaga...). 

Innan dagen så kommer natten och sen började för mej på tok för sent och sen så underhöll Elisia mej med att hosta större delen av natten så hela förmiddagen gick jag runt som i en dimma med båda barnen hemma, att skicka ett barn som hostat hela natten till förskolan kändes inte helt okej, fast imorgon får hon nog gå för hon har knappt hostat nåt på dagen och energi så att det räcker och blir över har hon haft. 

För att lätta dimman så började jag gräva en rabatt på framsidan, tanken är att det ska bli en jäkla massa tulpaner och sen nåt annat som blommar senare. Barnen var dock inte lika pigga på att vara på framsidan, baksidan och lekparken är ju mycket roligare. Elisia går det ju att prata med men det är lite svårare med Elmer. Han klättrade upp på sin lilla bil och stack helt enkelt så det var bara att ge upp. Besöket H var senare snäll och grävde klart. 

När Elmer sov så passade jag på att steka i solen, helt underbart skönt! Elisia varvade film med att ligga i skuggan bredvid mej, alternativt åka runt på sin motorcykel när jag solade magen. Att åka runt när ingen ser på verkar inte vara lika roligt. 

Sen på eftermiddagen hände det mest underbara! Jag lagade mat, eller jag skalade på potatis och rörde ihop pannbiffssmeten. Det är iofs inte så underbart men det blev helt underbart gott!! Och Robban gjorde en supergod sås till. Det var så gott sås när barnens farbror R kom så slickade han skålen. Recept kommer komma! Ska bara ta reda på hur Robban gjorde såsen. 

Nu är båda barnen i säng. Elmer slocknade för en halvtimme sedan utan att säga ett knyst och Elisia verkar somna ovaggad hon med. Jag har planer på att ställa mej på crosstrainern men just nu är tv/träningsrummet lika varmt som en uppvärmd finsk bastu. 

Hittar inte sladden så jag kan föra över några bilder så ni får helt enkelt visualisera egna bilder utifrån texten i era söta huvuden :-) Själv ska jag slöa....

1 kommentar:

  1. Det är mycket snor och hosta på jobbet också. Nästan halva gruppen var borta idag och igår.

    SvaraRadera