lördag 19 maj 2012

Trädgårdsrapport

Det händer verkligen saker i trädgården nu!! 

För ett par veckor sedan så sådde jag morötter, sallad och kålrot i pallkragarna. Salladen och kålroten har tittat upp!!Jag var lite rädd att det inte skulle bli något alls av det då alla tomater frös ihjäl...
Pytteliten sallad.

Jag trodde även att vitkålen jag planterat ut hade frusit bort men nu verkar den ta sej! Och det lustiga är att det ser ut som att det växer upp flera, trots att jag inte har något minne av att ja lagt i fler frön? Det kan jag iofs ha gjort utan att jag kommer ihåg det...Kul att det växer iallafall.

Även broccolin jag satt ut såg inte allt för pigg ut, väldigt risig på stammen, nästan som om den höll på att gå av. Men så såg jag att på nerde delen av stammen hade det kommit rötter så då stoppade jag ner ännu mera av stammen i jorden och vips så har den börjat växa ordentligt!
Sen har det även hänt en del grejer på balkongen men det hann bli batteritorsk i kameran innan det förevigades på bild så det tar vi nästa vecka!

Glöm inte att läsa om hur det går för de andra trädgårdsodlarna hos Husmorsskolan! Själv ska jag göra det ikväll nu ska jag njuta av solen!

1 kommentar: