tisdag 1 maj 2012

Örongott

Tisdag, redan? Känns som att det var tisdag igår. Helsnurrigt det här med röda dagar mitt i veckan. Då borde jag ju ändå vara lite van med lediga dagar då jag fortfarande är föräldraledig.....

Till denna vecka har jag iallafall sytt ihop en present och hunnit leverera den. Den var systers lilla barn som fyllde 6 år. Till den stora dagen fick han lego (som vanligt) och en örngott som jag sytt. Det var lite jobbigt att sy, eller inte att sy, men att våga sätta sej vid symaskinen! Jag jobbar på min symaskinsskräck och det verkar gå framåt :-)
Något jag nästan alltid gör när jag syr örngott är att jag syr fel. Den här enstra flärpen som sitter på insidan för att hålla kudden på plats "lyckas" jag få på alla möjliga olika ställen utom där den ska vara. Så för att motverka felet redan innan det uppstått så hade jag denna gång ett köpt örngott att titta på. Och denna gång blev det rätt på första försöket!! 

Vill ni läsa om vad det andra i Husmorsskolans Nya Syförening har gjort får ni lov att klicka här! Själv ska jag först plocka ner minihuliganen från crosstrainern.....

1 kommentar: