tisdag 15 maj 2012

Inte som planerat

Mina förmiddagsplaner sprack. Jag tycker om att saker och ting planeras. Ska jag handla, gå ut och gå eller dylikt så trivs jag bäst när det planeras. Inte så att jag inte gillar att göra något spontant men om jag har planerat något så vill jag också ha det så.

Nu hade jag planerat att vi skulle rå bussen till förskolan för att lämna Elisia och då också passa på att handla lite som jag glömde igår. Så långt gick allt enligt planerna.

Men sen...det hela började bra då Elisia för en gångs skull inte var ledsen när jag lämnade henne, vi vinkade först i fönstret och sen skulle vi vinka vid staketet. På den korta biten hann hon såklart ramla och helst plötsligt så lämnade jag då ett gråtande barn och det är verkligen inte kul. Magont deluxe.

Sen när vi skulle ta bussen hem så var den redan full med barnvagnar. Att det bara går att få plats med 2 vagnar per buss tycker jag är skitdåligt. Så nu blir det till att vänta på bussen som tar oss hela vägen ut till villaförorten. Ingen promenad alltså (i vanliga fall åker jag stadsbussen till förorten mellan stan och villaförorten där jag bor) (den bussen går nämligen inte längre).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar