lördag 23 juni 2012

En högtid var det igår, midsommarafton om nu någon missat det. Trevligt var det på dagen och även på kvällen. Den tidiga kvällen för att vara exakt. Sen vet jag inte riktigt vad som hände med en del av människorna som var här.

För det första fick vi ju höra att en askkopp det skulle vi ju bara ha. Alltid. Att ingen av oss röker spelar tydligen ingen roll. Att det sen är, enligt mej, skitäckligt att ha en askkopp på bordet där vi sitter och äter när det är fint väder tycker jag är så snuskigt så hur någon ens kan komma på tanken fattar jag inte. Då fick vi förslaget om att ha en upp och nedvänd kruka med fat under och ha stå på altangolvet. Personen som föreslog det har inga barn. Allt som ställs i barnvänlig höjd undersöks här också av barn. Ett helt naturligt fenomen. Att röka är däremot inte naturligt.

Jag tycker att både rökning och snusning är riktigt äckligt och som ni då kanske förstår så varken röker eller snusar jag. Men av någon anledning så får jag ta reda på skiten!! Förbannad är bara förnamnet. Jag skiter i om folk röker eller snusar men jag ska INTE behöva ta upp fimpar eller snusar.

När jag är hemma hos folk går inte jag runt och slänger sopor omkring mej! I soppåsen ska skräp vara och skulle jag nu slänga något som luktar, exempelvis en bajsblöja, så erbjuder jag mej alltid att slänga soppåsen när jag går. Hur många rökare/snusare gör det? Både fimparna och snusarna luktar jävligt illa!! Och här har ingen rökare/snusare erbjudit sej att slänga sina egna sopor utan istället är det jag som får gå & plocka ihop burkar som det har slängts fimpar och snusar i och se till att de hamnar i soptunnan. Ibland (oftare och oftare) så plockar Robban ihop äckelburkarna men han har svårt att ta dem till soptunnan.

För det andra anser jag att man inte ska besöka en barnfamilj om man inte kan respektera barnen. Nu gör alla våra vänner och bekanta det i nyktert tillstånd och det är heller ingen som blir dum med några öl i kroppen. Men barn går oftast och lägger sej tidigare och då behöver ljudvolymen sänkas, särskilt för höghjudda personer. Det har en del väldigt svårt för, typ alla som inte har fått barn. Det är knappt de ens försöker utan istället kommer det kommentarer om att vi ska ha dörrar precis överallt!!

Kom inte hit om du inte kan respektera mina barn.

Och släng ditt avfall när du går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar