lördag 30 juni 2012

Familjen streptokocker

Jahapp då var det dags igen. För ca 2 veckor sen hade jag den underbart härliga (obs ironi!!!) sjukdomen streptokocker. Igår var Robban till doktorn och fick samma diagnos. Smart som jag är hade ja gju redan listat ut det och i efterhand så tycker jag att han borde knatat iväg till doktorn tidigare men nu är det som det är och nu har han fått penicillin. Men för att skryta lite så fick jag större tabletter än honom :-)

Idag står det annars bull-, muffins- och tårtbak och ett kalas på schemat. Imorgon ska det fixas glasyr på muffinsar och en tårta till ska trollas ihop och det ska städas. Så om mitt schema håller kommer jag imorgon att bjuda på fika av toppkvalité i ett nystädat hem. Om det håller återstår att se. 

Ett problem inför både dagens och morgondagens kalas är att jag har inga kläder att ta på mej. Men i västa fall får jag väl åka naken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar