onsdag 27 juni 2012

Sjuk sambo. Typ.

Jag är trött och irriterad. Inte kul alls. Anledningen till det heter Robban - han är sjuk. Döende enligt honom. Jag blir tokig!!! 

Självklart kan vem som helst bli sjuk och självklart vill man ta det lugnt och försöka bli frisk. Så jag har idag hållit barnen och mej ute så mycket som möjligt. Det har varit lekparkshäng, besök (med matintag) hos mina föräldrar och vi har handlat mat. För att det ska vara så lugnt som möjligt här hemma. Robban sover även på bottenvåningen för att få sova ordentligt. Detta har jag inga som helst problem med.

Det som irriterar mej är att när jag är sjuk så görs inget av detta för mej!! När jag var sjuk sist, visst Robban var hemma en dag från jobbet, men jag fick inte i närheten av den lugn och ro som han har fått!! Då var det dessutom besök på nya förskolan som jag var med på, sen åkte jag till doktorn och tog då med Elisia så Robban var bara hemma med ett barn. Efter läkarbesöket så gick jag och la mej, efter 2-3 timmar kom ett sms med "har du sovit klart snart, jag orkar inte mer". Öhh, vem är det som är sjuk egentligen?!! Inte fick jag sova på någon bottenvåning eller utan det skulle han göra så att han inte blev smittad. Så jag med 39 graders feber fick hjälpa barn på toaletten och med välling på natten. På morgonen gick jag dessutom upp med Elmer och gav honom frukost innan jag fick tvinga upp Robban så jag fick sova en stund. 

Jag är förbannad!!

Så arg att jag inte har någon lust att skriva ihop ett symötesinlägg. Det får bli nästa vecka. 

Nu vill jag också påpeka att det är inte så att jag inte unnar Robban lugn och ro och en natt på soffan när han är sjuk. Men då ska han också bjuda på detsamma när det är ombytta roller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar