lördag 2 juni 2012

Sovmorgon

Sovmorgon sovmorgon helt underbara sovmorgon. Idag fick jag sovmorgon!!! Helt underbart skönt, enda fram till kl 11 fick jag sova, med "störning" dvs att jag vaknade ett antal gånger då barn sjöng lite väl högt. Men vad gör väl det när jag ligger där i sängen och får somna om!!!

Och nu ska jag göra som mamma och berätta om en dröm, helt ointressant för er andra men kul för mej! Det var så att jag skulle gå på bal :-) Fast inte i en balklänning utan i mitt sovlinne, visserligen i modell lite längre och med svarta tights under. Som tur var så ångrade jag mej i sista sekunden, i den sekunden när Robban och barnen, som skulle skjutsa ej stod färdiga i hallen redo för att hoppa in i bilen. DÅ tyckte jag det var lämpligt att byta om. Då helt plötsligt så hade också garderoben utökats lite med ett antal velourklänningar, det roliga med dem var att det var alla mönstrade men med olika mönster på fram och baksida. Till slut så hittade jag en som var randig på både fram och bakstycke, men med olika randningar, och bruna kantband, kantbanden könt sen vid axeln så att klänningen inte skulle tappas. Sen hann jag lagom få på mej klänningen innan Elisia kom och väckte mej. I drömmen under hela tiden jag klädde mej så stod Robban och ropade: ÄR DU INTE KLAR SNART?!!!

Tänk att ha det så lyxigt att innehållet i garderoben skulle öka utan att man behövde göra något!

Nu ska jag sticka på Elisias klänning och skriva ett trädgårdsinlägg och njuta av lugnet som blir när Elmer sover och Elisia ser på film. Ikväll väntas grillning om jag minns rätt.
Obs!!! Bilden har inget med texten att göra. Det är endast Elmer som provar Elisias glasögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar