tisdag 19 juni 2012

Stickad klänning

Idag är det tisdag, fast våran inneboende tycker att det känns som fredag, och på tisdagar bjuds det på symöte hos Husmorsskolan. 

Till idag har jag stickat klart en känning till Elisia. Klar med den igår och hon blev helt överlycklig när hon fick prova den och sa att den skulle hon ha på sej varje dag från och med nu. Och vad har hon på sej idag? Jo, klänningen. Såklart!
Mönstret till klännigen hittade jag i tidningen Kreativ Stickning, nr 13. Jag använde inte det rekommenderade garnet då det var slut i rosa och någon annan färg var otänkbar för den lilla damen. Istället har jag använt Tilda från Svarta Fåret, stickor nr 3.
Jag har nästan följt mönstret, men jag blev inte helt nöjd med hur det såg ut under armarna när jag var klar så i ärmhålet virkade jag ett varv med fasta maskor. Egentligen ska det sys smock på resårstickningen också men energin tröt igår och idag sitter den redan på plats. Kanske den kommer dit någongång.
Läs om vad det andra i HNS har gjort! Klicka här!

4 kommentarer:

  1. Åh vad fin!!
    Karin-Ida

    SvaraRadera
  2. Såklart att klänningen ska vara på varje dag, den är ju jättefin!

    SvaraRadera
  3. Söt tös och fin klänning! :)

    SvaraRadera