torsdag 7 juni 2012

Möblerad hall

För ett tag sedan så skrev jag om lite möbelplaner jag hade till hallen och nu har jag faktiskt gjort verklighet av mina planer. 
Ny förvaring för mössor, vantar, halsdukar, solhattar m.m. och så blev det lite piff med blomma och ljus.
Såhär ser sko- och hatthyllan ut, av någon anledning alltid proppat med skor....Men jag har lyckats sortera bort en massa jackor iallafall :-) Fast lite garderober i tvättstugan för förvaring av regnkläder och skor vore inte helt fel...
Så här blev det om man ser det hela från sidan. Lite trångt men definitivt bättre än innan.

Inköpslista, allt från IKEA:
EXPEDIT hylla 199:-
PAPAJA kruka 59:-
SPATHIPHYLLUM krukväxt 89:- (en växt som, om jag fattat det rätt, ska klara sej bra med minimalt med solljus) (vilket är ett måste då det inte finns något fönster i närheten av den.

Sen valde jag att köpa nya korgar till lekhörnan och tog korgarna från lekhörnan till hallen. Dels blev det mycket billigare och dels så ramlar botten ur på de korgarna som nu är i hallen vilket inte är så praktiskt alla gånger när de är fulla med leksaker. Till lekhörnan köpte jag DRÖNA låda, 2 st, 39:-/st alltså 78:- hade jag valt att köpa 4 lådor av dem jag har i hallen NÄSUM hade det kostat 149:- *4 alltså 596:- lite prisskillnad...

Ljusen hade jag sen innan. 

Så totalt betalade jag 425:- Hade jag valt att köpa nya korgar till hallen hade det kostat 943:-, måste säga att jag föredrar den billigare prislappen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar