fredag 15 juni 2012

Lillebrors examensdag

Då har barnen hamnat i säng och äntligen lite tid här! Att dra igång datorn när Elmer är i närheten är som att be om att datorn ska bli misshandlad och få åka ambulans till sjukhuset. Okej där överdrev jag en del. Men han gillar att slå på datorn, fast han tror nog bara att han skriver :-)

Slutat 9:an har lillebror gjort. Hos mej väckte det 3000 nostalgikänslor. Själv hade jag så jäkla kul när jag slutade 9:an. Att äntligen få vara en av dom i kören som stod med hatt med långa band fulla av hälsningar (det hade de som inte var med i kören också förståss, en del hade gosedjur med band men dem hade de inte med sej). Tyvärr tror jag att den hattrationen har dött ut för idag såg jag inte någon med hatt. Förutom lillebror då, men hans hatt hade inga band.


Efter körsång och tal? så var det betygsutdelning och sen efter det var det äntligen dags att få åka höskrinda! För mej var det verkligen en höjdpunkt! Jädrans vad vi åkte och härjade, hoppade och sjöng!! Vill sluta 9:an igen ju!!
Sen åkte vi hem till mamma och pappa för fika, mat och en massa lek för barnen. Elmer diggade traktorn lite extra mycket idag.
Efter avslutning och mat så bar det iväg till Ikea för oss. Då vi får nattgäster i helgen så behövde vi fylla på täck- och kuddlagret. Elisia sov hos mina föräldrar inatt och på bilden nedan så ser ni vad min mamma gjort med henne.
Det syns iofs inte så bra men hon hade mascara på sej! Vet inte riktigt om jag tycker det är okej. Jag vet att hon gärna vill ha och jag brukar göra det på låtsas, vifta lite med mascaraborsten framför hennes ögon och så är hon njöd. Hennes mormor tog steget längre. Alla har uppenbarligen olika åsikter, och just mascara tycker jag kan vänta. Ögonskugga och läppglans, sådant som hon kan "leka på" själv får hon ha ibland och helst inte då heller. Då får hon mest för husfridens skulle så att jag kan fixa mej själv...Men mascara är ju så mycket svårare att tvätta bort! Inte kul alls. Sen behöver hon ju egentligen inte ha smink alls.
Så här snyggt klädd var jag idag! Klänning från Rut m fl och tights från Gina. Bilden är kass, spelade ingen roll vad jag gjorde, mobilen kanske inte vill ha mej på bild?

Bra dag iallafall, trött är jag och fortfarande full av nostalgikänslor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar