söndag 10 juni 2012

Pruttmobil

Idag har jag nog inte sagt ett enda positivt ord om min mobil. Helt värdelös är den. Det enda som har fungerat idag är sms, ta bilder och ringa. Inte en enda app gör det den ska. Eller jo, efter VÄLDIGT MYCKET om och men så lyckades jag till slut uppdatera bankappen.

Problemet med mobilen är att internminnet är på tok för litet!!! Och alla appar går inte att lägga över till minneskortet, de flesta som tur är, men inte 2 och det är facebook och bankappen. Och de apparna gör att mobilen blir full. På minneskortet har jag däremot hur mycket plats som helst men det vill inte mobilen använda till allt. Det här med samarbete verkar den inte riktigt ha hört talas om. 

Igår satt jag iallafall och försökte få lite klarhet i vad jag vill ha istället och det finns ju en hel del att välja på. Nu vet jag däremot att jag ska ha en med MYCKET internminne, att det ska vara fullt efter två appar är inte okej någonstans. 

Hela dagen har jag också försökt uppdatera bloggen med lite roliga spontaninlägg av kortare modell som iallafall jag kan tycka är lite roliga att läsa hos andra och hittills är det ingen som har klagat här heller. Men det ville inte heller fungera. Om det beror på mobilen, täckningen eller krångel med appen vet jag inte. Ny mobil kommer det att bli. Snart.

Problemet med en ny mobil är att jag har inte råd att gå och köpa en "sådär bara rakt upp och ned" utan jag kommer behöva binda upp mej på ett abonnemang och det gör mej ingenting. Jag har ju abonnemang nu med det råkar bara inte ha någon bindningstid. Men just det abonnemanget jag har finns inte kvar!! Och det känns väldigt tråkigt för jag är väldigt nöjd med det. Så under veckan, kanske redan imorgon, kommer teliabutiken få sej ett besök av mej. Dels för att få klarhet i vad som ingår i mitt abonnemang och vilket som är det bästa alternativet och dels, eventuellt, om jag hittat nån, köpa en ny mobil. 

Ingen bild nu. Jag vill ha en ny kamera också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar