måndag 4 juni 2012

Måndag, nytt liv?

Måndag, ny vecka, nya möjligheter. Dessa ord har jag läst i var och varannan blogg jag läst denna morgon. Det är nästan så jag tror att var och varannan människa börjar nytt lite varje vecka, och visst är det så att måndagar ofta ger en nystart. 

Här började veckan tyvärr inte så roligt. Barnen gav mej visserligen sovmorgon till halv 8 + att Elmer gick med på att ligga och morgonslöa i 20 min tills Elisia vrålade MAMMA!!!! att gå upp och komma till oss existerar inte i hennes värld...

Men så det tråkiga. Att Elmer sov längre än vanligt och dessutom låg och morgonslöade berodde på sjukdom. Feber. Snäll som jag är så tänkte jag då att det blir mysigare och lättare att äta välling till frukost istället för gröt. Ner åkte vällingen och lika snabbt kom den upp igen :-( Så nu är sofföverdraget tvättat och pyjamas och lite till lite i tvättmaskinen nu. Roligare morgon går det ju att ha. Elmer fick i sej lite smörgås och fruktpuré sen så han svälter iallafall inte. 

Efter frukost packade vi ut oss och gick iväg till brevlådan (en gul som man lägger brev som ska skickas i) och lade på en massa småpacket med barnkläder jag sålt på tradera och då vädret av någon underlig anledning samarbetade med oss så tog vi en yberkort promenad och sen lekte vi i lekparken. Grävde ner basilika i en pallkrage gjorde jag också. 

Nu ligger Elmer ute och sover och självklart har regnet kommit hit. Var tog sommaren vägen??? Eller sommarvädret innehållandes sol och värme ska jag väl kanske förtydliga med. Sommaren är ju faktiskt redan här och tyvärr bjuds det inte alltid på sol och värme...
Elisia och Elmer förra sommaren, en dag som bjöd på sol och värme. Mer sådana dagar tack! Väldigt bebissugen blir jag när jag ser Elmer såååå liten :-)

1 kommentar: