fredag 29 juni 2012

Nu har jag handlat kläder/skor med Elisia för sista gången. Aldrig med. Det ska has och has och has, det kan jag ta för jag vet att jag var precis likadan och jag vet att jag kan säga nej. Problemet som uppstod idag var att hon behöver ett par nya skor. Ett par sandalar/tofflor som sitter fast på foten och är lekvänliga. Det visste hon. Trots det tjatades det om finskor hela jävla tiden!! Men det kan jag ta, jag kan göra mina öron döva för sådant.

Problemet var att det fanns inga i hennes storlek!!! Skorna vi skulle ha, inte de hon ville ha. Självklart fanns dem i rätt storlek.

Felet från mej var att jag sa att vi skulle KÖPA skor till henne, jag poängterade visserligen att det skulle vara ett par lekvänliga. Men vad ska jag göra när de inte finns i rätt storlek? och jag lovat att köpa ett par skor. Ja, jag hade kunnat gå runt i alla affärer men det hade varken jag eller Elmer lust med. Så det blev ett par finskor och de lite förstora sandalerna/tofflorna får funka ändå.
Drömskorna. Elisia har själv också varit noga med att säga att dessa ska inte vara i lekparken eller på förskolan (hon hade ett par stövlar i vintras med samma regler och det funka hur bra som helst så den regeln blir nog inga problem). Köpta på skopunkten för 199:-, köpte samtidigt ett par lekvänliga skor till Elmer så dem fick jag för halva priset. Jag gillar skopunktens erbjudanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar