fredag 8 juni 2012

Ingen bra start...

...på denna dag :-(

Kl 4 vaknade Elmer och ville ha välling, somnade sen om. Helt ok.
Kl 5 vaknade Elisia och somnade inte om. Inte ok. Jag förklarade för henne att det är mitt i natten och med tanke på hur länge hon är uppe på kvällarna så behöver hon sova mera. Men hon somnade inte om utan ropar några gånger.
Kl 6, precis när jag somnat om, så ropar Elisia igen. Jag är inte på något vidare bra humör men tar bort extra filten för nu blev det helt plötsligt för varmt. 
Kl 6:30, eller nåt, piper Robbans alarm. 
Kl "ett bra tag senare" (eller kanske bara några minuter jag vet inte!!!) så gick Robban upp. Då gick även Elisia upp och pratade i 190 och fick sen ligga i soffan och se på film.
Kl strax efter 7 vaknar Elmer.

Mamman i familjen är inte pigg. Men det är fint väder så efter lite städning går vi ut och kör för fullt i lekparken. Sen är det dags för Elmer att äta och sova - länge!! Eller 40 minuter som nu han tyckte var lagom. 

Efter det såg jag på Elisia att hon var trött men för att vara säker på att hon skulle somna, vilket hon behöver när hon vaknar skittidigt, så åkte vi och inhandlade lite nödvändiga grejer som schampo och oboy och lite till. På hemvägen var hon typ sovande men klarade av att ta sej från hallen till sovrummet själv. Sen sov hon. Då tänkte jag att då söver jag Elmer samtidigt så får jag vila lite. 

Innan Elmer hann somna, han har för övrigt fortfarande inte somnat, så vaknade Elisia och skrek. När jag kom upp så upptäckte jag att hon kräkts i sängen :-( Nu har lakanen åkt in i tvättmaskinen och Elisia har somnat om i stora sängen och det spylukten sitter tyvärr kvar så jag måste kolla om jag missat något sen måste jag få Elmer att sova. Han är inte rolig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar