lördag 9 juni 2012

På bättringsvägen

Idag glädjer jag mej lite extra åt två saker. Dels har Elisia varit kräkfri hela dagen och det är verkligen skönt!! Febrig är hon fortfarande men med mycket mer energi än igåreftermiddag, då sov hon mest. Idag har hon, hittills, varit vaken hela dagen även om hon legat i soffan och tittat på tv, bara rest sej för toalettbesök. Känns ju som att det är på rätt väg då. 

Den andra saken som glädjer mej är att idag var det min tur med sovmorgon! Jag gick iofs upp med Elmer vid 6 och gav honom välling och så mös vi bra länge. Men sen väckte jag Robban och sov sen till 11, dock med en väckning. Vid 8 ringde Robban och frågade var Elisias choklad var. JA, han ringde!! Tydligen är det långt att gå här i huset....(att jag gör likadant själv talar vi inte högt om). Efter denna sovmorgon sörjer jag inte nattens förlorade sömn. Elisia var vaken många gånger inatt och var ledsen. Hon skulle inte sova i sitt rum och bla bla bla. Så först flyttade vi hennes madrass till tv-rummet, sen vaknade hon en timme senare och skulle sova i sin säng. En timme senare vakande hon igen och då orkade jag inte längre så då fick hon sova hos oss. Lyckligtvis sov Elmer snällt hela natten i sin säng. Nu har jag bara nämt några av hennes uppvak! Fick väl sitta ett par gånger vid hennes säng också...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar