tisdag 12 juni 2012

Min tisdag

Jahopp då var läkabesöket avklarat (för länge sedan) men det tog en timme från det att jag skulle ha varit där och tills dess att vi åkte. Stackars läkare säger jag bara, jättetrevlig var hon men så stressad!! Det kan verkligen inte vara kul. Visst kan jag känna mej stressad på jobbet också men då har jag ändå fördelen att jag kan koppla bort en del saker och lägga all koncentration på barnen, som ju är det viktigaste!

Men men, läkarbesöket gav resultatet Streptokocker, så nu vet jag hur det känns att ha det. Jag vet också hur obehagligt det var att göra streptokockertestet, ont och obehagligt!! Men det var en jättetrevlig sköterska som gjorde det! Faktiskt så bodde sköterskans mamma granne med oss i tybble och sköterskans son och Elisia gick på samma förskola. Så jag kände mej trygg! Febern hänger i fortfarande också men nu fick jag ju penicillin mot streptokockern och jag gissar på att den kanske hjälper mot feber också? Så kanske jag blir friskare lite tidigare :-)

Innan läkarbesöket så var vi äntligen och hälsade på förskolan där barnen ska gå i höst! Kändes jättebra! Elisia har varit väldigt kluven till att byta förskolan och ibland verkligen INTE velar göra det!! Men nu när vi var där så satte hon igång att leka direkt! Blyg för de andra barnen och fröknarna var hon, vilket jag tycker är fullt normalt, men det var kul att leka!! Kul var också att några barn verkligen försökte visa Elisia runt men hon ville hellre cykla och leka :-) Elisia konstaterade snabbt att den nya förskolan hade mycket större gård än den gamla! Kul hade både hon och Elmer så jag tror de kommer trivas hur bra som helst. 

 Två barn som körde som biltjuvar och hade jättekul igår kväll!

Inget symöte för mej idag då jag inte hunnit färdigställa något. Förhoppningsvis har jag något att visa er nästa vecka :-) Storastorasyster har till denna vecka gjort en jättefin bolero, spana in den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar