fredag 13 juli 2012

Dagens lärdom

Lugnt och skönt är vad jag har nu!! Så jäkla skönt!! Barnen sover och det är städat (bortsett frånlite leksaker på golvet men det har väl ingen dött av...).

Så vad har jag lärt mej idag? -Jo att inte sticka med långa, tunna stickor i närheten av småbarn. I början av min stickkarriär för 3 år sedan så hade jag och Elisia dragkamp om en sticka nr 3mm i metall. Den blev helt böjd, så den är slängd. 

Idag så hade jag dragkamp med Elmer om en sticka nr 3mm i trä. 
Den gick av, mitt itu helt enkelt.
Så nu stickas det med en metallsticka och en trästicka. En jädrans tur att jag sparade den gamla signelstickan annars hade jag varit sur nu. Men ett par nya stickor i stl nr 3mm behövs. Någongång iallafall, det funkar så här med.

1 kommentar:

  1. Det har sina fördelar att Aldrig Slänga Någonting! :-D

    SvaraRadera