fredag 6 juli 2012

Det är fredag idag

Efter ännu en underbar natt, utan uppvak från barn, så fick jag sova fram till halv 6 då Elmer vaknade och ville ha välling. Då det var lördag idag så tänkte jag att det går ju bra att knata ner till köket som jag är, dvs med Elmer på armen och trosor på kroppen. För det är ju lördag och Pablo ska inte till jobbet så jag kommer inte möta någon i hallen eller köket. 

Trodde jag iallafall. Lagom när jag stoppar in vällingflaskan i micron så hör jag att Pablo går upp. Okej, han kanske är kissnödig tänkte jag? Men så hör jag att han står och borstar tänderna. Väldigt konstigt! Det är ju lördag!! 

Som tur var så hade jag ju Elmer med mej så för att inte flasha upp mej helt så fick Elmer agera förkläde åt mej och på väg till övervåningen så passade jag på att fråga Pablo vad fan han gjorde uppe arbetsklädd en lördag?!! Halv 6 på morgonen en lördag?!! Han upplös mej då om att det är inte lördag utan fredag. Öhh, nej det är det inte alls det. Men jag orkar inte ge mej in i någon diskussion så tidigt på morgonen utan tänkte att han får väl åka till jobbet och se själv att de är lördag. His lost på sovmorgon.

Väl uppe i sängen när jag låg och skulle somna om så kom jag ju på att det var ju faktiskt fredag...

Annars så har jag hittills hunnit med ett besök hos Virkmamma, dammsugit upp en massa myror och nu ska jag äta och sen rensa bort en helt sjukt massa leksaker från lekhörnan. En del ska upp i barnens respektive rum och en del ska faktiskt bort.
En bild på mej från förra sommaren som Elisia tog. Tycker den visar bra hur snurrig jag var imorse. Lördag på en fredag, snurrigt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar