lördag 14 juli 2012

Sovmorgon

Idag bjöd barnen på sovmorgon!! 08.20 öppnade Elmer sina bruna goa ögon :-) Fast först så vaknade hade vid halv 7 och fick ny blöja och välling. När han sen somnade om så trodde jag knappt det var sant! När jag insåg att det var sant så var jag helt övertygad om att Elisia skulle vakna istället. Men icke. Så tack barn! Er mor behövde lite extra sömn, det gör hon jämt. 

Så efter den sena frukosten (vi låg även och slöade i sängen till nästan 9, så lyxigt!!) så gick vi ut och klippte lite gräs och blåste såpbubblor i lekparken. Just nu leker de för fullt i trädgården och jag sitter och glor lite på dem genom fönstret. Är lite fundersam på när Elmer tycker det är dags att sova? Ibland vaknar han ju vid den här tiden...

Försöker även få Robban att förstå att vi måste fylla ut den tredje gungan också! Han tyckte vi kunde sätta i ett gosedjur. Den tanken delar inte jag.

Någongång senare idag så kommer det ett trädgårdsinlägg. Håll utkik!

1 kommentar:

  1. Ja, jag kan tänka mig att det inte är lika roligt med en sån öppen linbanekorg när det regnar. :)

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera