måndag 30 juli 2012

Promenad

Idag på förmiddagen tog jag tag i mej själv och gick en promenad. Det var länge sedan. 2 månader tror jag närmare bestämt. Fruktansvärt otränad är jag men jag gissar på att jag måste börja någonstans. Hur långt jag gick eller hur länge jag gick har jag ingen aning om för jag har inte utrustat mej med någon fläschig app som talar om hur långt jag gått. Att ta med mobilen så jag hade koll på klockan var heller inget jag tänkte på. 

Men gick det gjorde jag, inte helt själv utan Elisia hängde med i vagnen. Så jag gick inte in mot samhället och heller inte mot närmsta förorten för då blir det nämligen en himlans tjat om att stanna i varenda lekpark och leka. Inget fel med det men det var inte det jag skulle göra nu. Utan promenad var det. 

Så jag styrde vagnen ut mot landet. Det är sådana konstraster här där vi bor. Går man åt ena håller kommer man in i samhället och straxt därefter ett miljonprogram. Går man istället åt andra hållet så kommer man ut på landet, bland åkrar och även lite kossor. Det var till kossorna jag tänkt vi skulle gå men istället så svängde vi in på en lång grusväg. Så lång att den aldrig tog slut så när jag var helt slut i benen, efter gissningsvis 10 minuter, så stannade vi och tog lite bilder och sen gick vi hem igen. Sprang ca 50 meter gjorde jag också och efter det var jag helt gelé i benen.


 Här ser ni en av fördelarna med en stor vagn.

Imorgon är det dags för myrsanering här hemma så då drar jag och barnen till mina päron och våldgästar dem ett dygn då barn under 3 år inte får vara i den nysanerade byggnaden på 24 timmar. Vi andra får gå in efter 4 timmar men att lämna Elmer ute i ytterligare 18 timmar känns inte aktuellt. 

Hos päronen räknar jag med att bli servad och få tid till både promenader och stickning. De har dator så hur det går med det lär ni få läsa om imorgon. Jag ska även få tid till att se klart fälttävlan i OS, här har det varit hästar på tvn hela eftermiddagen och det bara rycker i benen på mej så ridsugen blir jag! Måste kolla upp det här med ridskola, egen häst är jag inte sugen på, men att rida nån kväll i veckan vore riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar