måndag 2 juli 2012

Mera streptokocker

Elmers tur denna gång så nu är det bara Elisia kvar...Hostar och snorar gör han och spottar gärna ut mat med bitar i. Då vi har streptokocker gåendes i familjen så ringde jag vårdcentralen och tjatade till mej en tid för provtagning. Sjuksköterskan var väldigt noga med att påpeka att det var säkert inte streptokocker, bla bla bla och nej det behöver det inte vara det fattar jag med men när det är ett barn som är så litet att han/hon inte kan säga att han/hon har ont i halsen. Att Elmer har spottat ut mat med bitar i som han i vanliga fall tycker om har gjort att jag misstänkt halsont. Snor och hosta kan ju barn ha utan att vara mer sjuka än så. Men nu var det lite mer så nu är penicillin för honom också.
Lilla streptokockern :-) så nu är det väl egentligen bara att invänta en streptokocker omgång själv, för nej, jag kommer inte klara av att inte puss på honom på 3 dagar. Jag måste ha minst 3 pussar i minuten, typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar