lördag 21 juli 2012

Trädgårdsrapport

Något som jag känner mej väldigt stolt över och som jag inte trodde skulle hända är att rabatten jag gjorde tidigt i somras och som jag satte petunior i bara blommar och blommar och petuinorna växer och växer. Självklart satte jag dem tätare än vad som rekommenderades, annars såg det ju så glest ut, just då! Nu sitter de så tätt så tätt och blommar så fint.


I pallkragarna växer det också. Rädisorna jag sådde för inte så länge sen har redan tittat upp lite grann men framförallt så börjar det komma jordgubbar!
De blommar för fullt och lite här och var syns det jordgubbar, men ännu ingen mogen. 

Nu ska jag ta och packa för om ett par timmar drar jag och Elisia iväg till High Chaparral! Tyvärr utan dator (har ändå inget trådlöst internet till den...) men för att ni inte ska få abstinens så har jag fixat några tidsinställda inlägg :-) 

Men jag kommer kunna läsa om vad de andra trädgårdsodlarna hos Husmorsskolan har gjort genom mobilen! Här är länken.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt, vi var på High Chaparall alldeles nyss och barnen bara älskade det!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken fin blå färg du har på dina Petunier!

    SvaraRadera