tisdag 10 juli 2012

Lagat mat

Jag svär! Tyst men högt för mej själv för jag fattar inte varför det ska vara så dyrt att köpa färdigbarnmat på burk. Det är ju så smidigt!! Båda barnen har totalvägrat den färdiga maten som pyttesmå men sen efter 7-8 månaders ålder så har det släppt. Men varför ska det bara så dyrt? Snåljåpen jag totalvägrar iallafall servera barnen burkmat dag efter dag 2 gånger om dan. Det blir för dyrt. Mycket billigare med hemlagat. 

Så idag har jag lagat en massa barnmat. Det är skittråkigt och väldigt svettigt. Men nu är det gjort. gissningsvis ca 20 portioner uppdelat på 4 olika rätter, recepten finns under etiketten barnmatsrecept....
Totalt 22 portioner, 1 är redan uppäten och 2 syns inte på bild...

Nu ska jag skriva ihop ett symötesinlägg medan barnen leker i den nya sängen vi köpte igår...Riktigt bra leksak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar