söndag 29 juli 2012

Korvar och pölar

I den här familjen har vi lite olika åsikter om det är okej med pölar och korvar. Med korvar och plar så menar jag bajskorvar och kisspölar. Själv ser jag inget problem med att det blir en pöl eller korv ibland. Däremot tycker jag det är bra att Elmer går utan blöja ofta, dels för att lufta rumpan och dels för att få in klämmen på att hålla sej och om nåt år även lära sej att säga till innan det kommer så att det kan hamna i toaletten eller pottan. 

Han den där jag bor med - katastrof om det kommer på golvet, typ. Jag ser liksom inte problemet, särskilt inte nu när det är varmt och det går att vara ute. Kommer det en pöl på gräset så gödslar det ju bara! Perfekt! 

Bättre för mej är att det blir mindre blöjor att tvätta ;-) Men det viktigaste av allt så blir Elmer van vid att gå utan blöja och det blir ingen katastrof och blöjan inte sitter på plats. 

Imorse fixade han både en sjö och en falukorv på hallgolvet :-) jag tog inte kort på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar