fredag 27 juli 2012

Tågrån

Efter western showen så tyckte nog jag att tåget var roligast! Precis som i de andra showerna så var det duktiga skådisar. Det som jag tyckte var lite extra kul här var att vi blev delaktiga. Rånarna gick runt och frågade efter guld m.m. och skällde på dem som inte höll upp händer, på mej bland annat! Jag hade ju liksom fullt upp med att med kameran föreviga det hela. Då finns det ingen tid till att hålla upp händerna. 

När tåget stannar så börjar rånet...På bilden ovanför så höll han som står på pistolerna på att skrämma livet ur mej!! Rånar på bilden under gick runt i våran vagn och gapade och härjade så som en rånare "bör" och helt plötsligt när jag tittar ut genom fönstret så står han med pistolerna där och glor in och ser riktigt riktigt arg ut!!! "Upp med händerna", typ, blev så förvånad så jag hann inte ens få med det på bild. Att Elisia inte blev livrädd förstår jag inte.
Enligt mamma så hade vi en snäll rånare. Ett annat år när hon blev "rånad" så hade rånaren sagt åt henne att gapa, varpå han tittade ner i hennes mun och sa "inga guldtänder, bara dåliga lagningar!!". Den här rånaren blev lite besviken på oss över att vi inte hade något guld, jag förklarade lite fint att vi var fattiga och han höll med.
Som vanligt en massa pangade, och självklart är det de goda som klarar sej! 

Tågresan är också uppbyggd som en resan. I varje vagn så går det runt en kontuktör och berättar att vi är på väg mot Mexico och det tar några veckor. Nu har det gått en vecka, två veckor osv... Och så fick man ju se en massa också men det får komma i en annat inlägg. Vimmelbilder från High Chaparral, typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar