lördag 28 juli 2012

Potatis

Ingen lördag utan en liten rapport från trädgården. Vad ska jag säga? Det växer! Det kommer en massa tomater och paprikorna börjar komma de med, dock inget som går att skörda än. Chili har jag kunnat skörda några stycken, nu ska jag bara komma på vad jag ska göra med dem :-)

Och så har jag äntligen köpt en kompost, en kallkompost. Hittills så har jag slängt in allt ogräs in i häcken....Men nu hamnar det i komposten, och när det är dags att tömma tomatkrukor m.m. när säsongen är slut så hamnar så mycket som möjligt också där. Jag passade även på att slänga lite visset där i på en gång. Roligt då var att jag hittade lite ätbart :-) I våras köpte jag en "potatishink" på coop och den har väl inte fått den bästa omsorgen, nästan ingen alls om jag ska vara ärlig, vilket har gjort att stjälk efter stjälk har vissnat. Så jag vände upp å ner på hinken och hällde i inneehållet i komposten. Då fick jag se att helt visset var det inte för där i låg det några potatisar!
Nu är det lite svårt att se på bilden men alla potatisar är små. Den lilla till vänster är verkligen pyttepytteliten!

Lite morötter har vi börjat plocka upp också, men jättestora är de inte!

Vill du läsa om vad de andra trädgårdsodlarna hos Husmorsskolan har gjort klickar du HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar