lördag 28 juli 2012

Min orkidé

En superfin orkidé fick jag i slutet av mars och hittills har det verkligen blommat hur fint som helst!! Hur jag lyckats med det vet jag inte riktigt, men jag utgår från att den har fått lagom med vatten och trivts bra i köket där den har stått. Tyvärr så gjorde jag misstaget att flytta den till Elmers rum, fönstrena är åt samma väderstreck, Elmers är bara en våning upp. 

Att ha ett gäng orkidéer i hans fönster skulle verkligen vara hur fint som helst! Problemet är bara att den orkidén jag har tyckte inte att det var någon bra idé. Det svarade med att deppa ihop.
Nu är den tillbaka i köket och jag hoppas den hittar lite lyckopiller i luften så den tar sej.

Vad jag ska ha för blommor i Elmers rum nu vet jag inte. Vet inte riktigt om jag törs skriva det här då jag alltid har sagt det "det där" kommer jag ALDRIG att ha hemma hos mej. Men jag är en ombytlig person, iallafall när det kommer det växtlighet. Så hör och häpna, pelargoner kanske det hamnar i både hans rum och i tv-rummet, blandat med övervintrande paprikor?

Var jag ska ha min blivande orkidésamling vet jag nu inte heller då det sket sej med Elmers rum. I köksfönstret är det tyvärr upptaget och blommorna där åker inte ut! När jag fyllde 19, eller 20, så fick jag nämligen en garderobsblomma av min morbror och den lever fortfarande och mår bra i köksfönstret och då de är stora (ja, de, den blev så stor att det gick att dela den) så ger de ett bra insynsskydd. Men å andra sidan så mår nog de lika bra i vardagsrummet och då kanske det går att ha några orkidéer i köket? Det tåls att tänkas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar