fredag 13 juli 2012

Myrinvasion

Äntligen - tid vid datorn!! Visserligen så hade jag lite tid förut men då var Elmer inom 1 meters avstånd och för datorns överlevnad så undviker jag att ta fram den då. 

Annars så fick morgonen idag en förjävlig start! Dels så vaknade Elmer en timme för tidigt (enligt min mat- och sovklocka, okej 2 timmar för tidigt då men jag hade nöjt mej med en timme till) men han gick med på att slö i sängen i närmare en timme så där har jag egentligen inga större klagomål. 

Men sen, när jag kom ner!! Jag blev så jävla arg!!!! Vi har problem med myror som kommer in. Var de kommer inte vet jag inte. Jag har kanelat dörringångarna så jag tror inte de går in där för kanel ska de tydligen inte gilla. Men de där jävla grottmänniskorna som jag bor med har inte dukat av efter sej. De har alltså ställt fram godis till myrorna. Något som de mer än gärna åt av!!! Överallt var de! På bordet, på golvet och självklart i glasen!!Nu har lyckligtvis grottmänniskorna åkt iväg till staden 08 och jag njuter nu av lugnet med barnen. Ja, just nu är de iallafall lugna.
Ett glas fullt av myror!

I ren ilska så åkte jag till terapicentrat Ikea. Där fick jag samla lite ny energi och barnen fick göra av min sin överskottenergi. Bra kombination. Självklart så handlade jag mer än vad som var tänkt. Lite lakan var det tänkt, men det blev också en blomkruka, en liten kudde till Elisia och så två små stolar till lekhörnan. Bilder på det blir den någon annan dag. Stolarna alltså. Att ta kort på vita underlakan känns lite onödigt då jag tror de flesta vet hur de ser ut.

Och så har jag lärt mej en annan sak idag men det får nu veta någongång senare då det måste fotograferas lite innan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar