onsdag 25 juli 2012

En solig onsdag

Idag blev det en liten bloggpaus. Det går liksom inte att sitta inne och blogga i denna värme och då vi bor i Sverige så anser jag att man bör ta till vara på varenda fin sommardag som finns. Det är nästan så att alla arbetsgivare borde ge sina anställda ledigt dagar som denna. För fint och varmt har det varit. 

Men nu har jag inte spenderat någon tid på stranden, faktiskt ingen tid alls. Dygnet började med en krånglig natt från Elisias del. Läskiga drömmar spökade. Så hon ville promt vara vaken och leka klocka 5 på morgonen, eller vad klockan nu var...Först ville hon sova hos oss men då blir det för trångt. Det hela slutade med att hon i leken kom in till oss 70 000 gånger för att berätta något. Vid 7-7.30 någongång bestämde hon sej för att trotsa det trånga utrymmet i min och Robbans säng och bäddade ner sej. Riktigt smart lösning hade hon. Elmer låg då mellan mej och Robban och hon bäddade ner sej skavfötters med Elmer. Så sov vi i en timme till. Sen var det Robbans tur att gå upp med barnen så jag sov vidare :-)

Tiden jag fick i solen var när Elmer låg och sov. Efter det blev det lite smått panik här i hemmet då vi 15.15 skulle vara på sjukhuset för att kolla Elmers ögon. 14.40 insåg vi att Pablo hade bilen med Elmers bilstol. Robban fick ta supervolvon och gasa dit och byta bil. 15.17 anmälde vi oss i receptionen på sjukhuset. Elmers ögon är fortfarande oförändrade. Skelar lika mycket som tidigare och skiftar öga att titta med. 

Just nu sitter jag och väntar på att det ska bli såpass svalt att det går att natta de små. Känns som ett omöjligt uppdrag att lägga dem när det fortfarande är skitvarmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar